Jultips II

I mitt första jultips så tipsade jag om att ni skulle börja handla era julklappar redan nu. I det här jultipset tänker jag tipsa om hur ni ska hitta julklapparna till varje individ.

Jag tillhör gruppen av människor som har jättelätt för att hitta julklappar till mamma, lillasyster och tjejerna, till mina killar är det däremot mycket svårare! Det brukar bli så att jag står där i affär efter affär och bara tittar och tittar, ödslar tid, för det slutar alltid med att jag inte vet vad jag ska köpa till dem. Men nu är det problemet löst till 50 % i alla fall!

Det ni ska göra innan ni går ut på något julhandlande överhuvudtaget är att skriva upp en lista på de personerna ni ska köpa julklappar till och för hur mycket på ett ungefär som ni vill lägga ut.
Därefter så skriver ni egenskaper hos personerna som symboliserar dem och vad de tycker om att göra. Den ena kanske gillar att inreda, den andra att fiska, den tredje prinsessor, den fjärde mode, den femte sport osv. Skriv gärna flera saker om varje person!

När du färdigställt listan så kommer du att se ett mönster om vad som skulle kunna passa till personen, om inte så har du i alla fall listan med dig när du är ute och julhandlar och då skulle du kunna fråga en expedit om vad som skulle kunna passa.

Ett smart tips är att fråga alla personerna innan vad de har för storlekar på kläder och skor.
Ett annat är att barnen får skriva en önskelista för då vet man ju va de vill ha och med vuxna kan man alltid fråga, men man får aldrig något vettigt svar. Det brukar vara att de inte vet eller att de säger att de inte behöver någonting, kul?

Så, nu har ni fått två heta jultips som hjälper er i sökandet efter julklapparna!
Vill ni att jag tipsar om något annat eller har ni någon fråga så är det bara att skriva en kommentar så ska jag försöka svara så gott det går! :)

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: emma

Alla mina julklappar är klara! ;D

2009-11-06 @ 10:19:51
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ska börja med julklapparna den 19:e denna månad tänkte jag, vara ute i tid för en gångs skull :P

2009-11-06 @ 10:27:15
URL: http://varframtid.blogg.se/
Postat av: aaamanda!

vi har totaldissat julklappar hemma iår, dom existerar inte överhuvudtaget xD

2009-11-07 @ 21:16:46
URL: http://amandasundin.blogg.se/
Postat av: AngelicaMagnor

Gillar verkligen din blogg Emelie , super kul att läsa är det :D Kram

2009-11-09 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0