Frostad frukt

Något som är väldigt vackert till julen är att göra ett stort fruktfat. Något som jag tycker är ännu vackrare är att frosta frukten, det vill säga göra frukten så att den glittrar och så att det ser ut som om det blivit frost på den.

Du behöver:
- Socker
- Ägg
- Diverse frukt

Jag brukar ta mörkröda äpplen, vindruvor, päron, apelsiner.

Gör såhär:
Blanda ägget med lite vatten och rör om så att allt blandar sig. Därefter tar du en pensel och penslar äggsmeten på frukten (lättast att ta en i taget) därefter doppar du frukten i sockret. Upprepa detta på alla frukterna och låt dem torka på ett bakplåtspapper, klart!

Du får den finaste frukten på mindre än 15 minuter, kan det bli bättre?
Jätteenkelt att göra och något som hela familjen kan göra, pluspoäng! ;)
Brukar även blanda in apelsiner med nejlikor på fruktfatet, det luktar så gott! Har också apelsiner med nejlikor och röda band hängandes i fönstrena och på andra ställen i lägenheten :)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hur länge håller de? :) (Svara gärna på min blogg för jag glömmer lätt att gå tillbaka och kolla svar (A)) Ska nog testa de i år!

2009-11-15 @ 20:20:41
URL: http://nathalieslife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0