Jultips IV

Nu är julbaket i full gång!
Man ska baka knäck och kola, praliner och tryffel, kakor hit och kakor dit och självklart lussebullar och pepparkakor. Något jag tycker är mysigt är att baka tillsammans med nära och kära, familj och vänner och hur underbart är det inte när de små barnen hjälper till och gör deras konstverk?

Att barnen ska vara med vid lussebullsbak och pepparkakebak är självklart! Något som brukar vara ett stort problem är att det inte finns kavlar till alla och då tjafsar man hit och dit om vem som ska ha kaveln först, men då har jag ett superbra tips! Saknas det en kavel så är det bara att ta en tom 33 cl-glasflaska, ni vet sånna som finns i drickbackar och så kavlar man. Det funkar jättebra och jag minns att jag själv gjorde så i mina yngre dagar och tänka sig! Jag kom på idén alldeles själv, vilket underbarn jag var ^^

Nej men det är ett jättebra tips om man är många som bakar och barnen bryr sig inte om de får kavla med en riktig kavel eller en flaska, tvärtom! Jag skulle nog säga att de tycker att det är mer häftigt att kavla med en glasflaska än gammal tråkig kavel ;)

Bra tips va? ^^



TADA!
2000-talets kavel :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0